Contact

Unique, handmade wearable art.
Made with joy, for free spirits!

anca_gabby_3@yahoo.com
https://www.facebook.com/anca.gabi.5

sâmbătă, 31 martie 2012

Zgriptorul?


Cum am scris, zilele astea o sa fie despre pasari maiestre si ceramica traditionala si motive romanesti. Ce-am mai aflat despre simbolul pasarii e foarte interesant si demonstreaza ca toate basmele si miturile au ele un sambure de adevar (yupiii, deci zanele exista, stiam eu:D Cum imi e lene sa fac un rezumat (in liceu rezumatele erau trauma mea la literatura, nu reuseam nicicum sa sintetizez 100 de pagini in 10!!), am dat Ctrl+v si Ctrl+c constiincioasa si cu respect pentru munca altora am pus si ghilimele. Deci:

"Este foarte posibil ca între ritualul de expunere a cadavrului la înălţime şi pasăre, ca simbol al divinităţii, să fii existat o legătură simbolică în neolitic. Iconografia acestei perioade este, populată de divinităţi cu trăsături de pasăre care îndeplinesc diferite roluri, unele dintre ele foarte greu de identificat încă. Atributele psihopompe ale păsării par să fie sugerate de către frescele de la Catal Hüyük, atribute completate de capacitatea de regenerare a fiinţei umane pe care este posibil să o fi avut pasărea în mitologia neoliticului, ideea într-o postexistenţă fiind generalizată în societăţile preponderent agrare.

Un număr de legende şi basme răspândite din Caucaz până în nordul Italiei, au ca motiv hrănirea unei păsări fantastice cu carne umană. Este vorba de basme ca cel românesc despre „Prâslea cel voinic şi merele de aur”, cele georgiene despre eroul Amirani, dublura caucaziană a lui Prometeu sau cel italian despre Sbadilon, argatul din Mantova, în care voinicul hrăneşte cu bucăţi din propria sa carne o pasăre fantastică. Motivul este însă universal răspândit. În unele basme româneşti eroul este înghiţit şi scuipat de trei ori afară de către pasăre, motiv care reflectă, arhaicul ritual de înghiţire urmat de renaşterea iniţiatică. Motivul hrănirii zgripţorului cu carne umană ar putea să reproducă o realitate anterioară mitului."

Setul costa 25 lei.

Si in zilele care urmeaza o sa mai fie si alte combinatii de acest gen, tot cu pasari:D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu