Contact

Unique, handmade wearable art.
Made with joy, for free spirits!

anca_gabby_3@yahoo.com
https://www.facebook.com/anca.gabi.5

sâmbătă, 8 iunie 2019

Swap

Ne-am intalnit intr-o sambata dupa-masa o gasca faina de oameni preocupati de propria bunastare, dar si de efectele actiunilor noastre. Ne-am gandit, alaturi de fetele de la Platforma de consum colaborativ si economie circulara, sa organizam un eveniment pentru constientizarea impactului pe care il au cumparaturile noastre, cu accent pe industria modei.
Schimbul de haine a fost un bun pretext pentru a ne aduna si face schimb de idei: despre industria nebuna a modei (care se transforma intr-un balaur inghititor de oameni), despre adevaratele nevoi, cum sunt comunitatea si sustinerea reciproca versus consumerism exagerat, alimentat de singuratate si nesiguranta si despre cai la indemana noastra pentru a ne imbunatati si infrumuseta vietile.




Ne-am imprietenit, ne-am ales haine "noi", iesind din cercul clasic "productie exagerata-vanzare-cumparare", am stat in jurul focului, sub stele si ne-am proiectat dorintele cu incredere. Ne-am dat seama, impreuna, ca de multe ori ajugem sa folosim banii, o unealta puternica in mainile potrivite, pentru obiecte de care nu avem nevoie, dar ca o compensatie pentru lipsa de timp, de afectiune etc. Daca am folosi la comun unele dintre ele (iar Platforma de consum colaborativ si economie circulara Sibiu asta incurajeaza), daca le-am schimba intre noi pe cele de care ne-am plictisit, dar sunt in stare buna, am incetini tavalugul capitalismului exagerat. Eu personal sunt incantata de beneficiile capitalismului si ale globalizarii, dar cred ca e nevoie sa analizam mai atent ce e "bun" si ce nu. Sa incercam sa intretinem un lant mai scurt de la producator la consumator: sa alegem piata sau taranii, fermierii pe care ii cunoastem sau care vin de aproape, sa ne gasim un croitor care sa ne croiasca haine pe masura si originale, sa apelam la mesteri, electricieni cand ni se strica aparatura (bineinteles, cu conditia sa fie reparabile...), in loc sa le cumparam copiilor jucarii noi, sa facem schimb cu alti copii etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu