Contact

Unique, handmade wearable art.
Made with joy, for free spirits!

anca_gabby_3@yahoo.com
https://www.facebook.com/anca.gabi.5

marți, 16 decembrie 2014

Buenavista







Povestea se cere continuata, stiu si momentan am ramas cu restanta. Daca timpul ar avea si un buton de "expand", ar fi atat de simplu totul (cliseu, recunosc, dar un adevar adevarat). Noi am ajuns si in nordul insulei si bine am facut. Am gasit un orasel absolut superb, care zic eu se incadreaza perfect in definitia cuvantului "pitoresc".



Buenavista del Norte. O comunitate mica, aparent insufletita doar de localnici (ne-am exersat spaniola si am abuzat la extrem vocabularul restrans pe care il detinem:)), cu un aspect foarte diferit de zona turistica. In fiecare zi a sederii noastre, la aproximativ ora 12:00, un norisor cenusiu si foarte jos facea o tura si improspata aerul cu o ploaie scurta si calduta.


Urmarea acestor ploi e vegetatia, diferita de zona sudica, mai abundenta si cu specii mai diverse. Fiind si sezonul ploios, dealurile si crestele erau inverzite si mirosea a curat, o placere. Ne-am plimbat in lung si-n lat pe cele cateva stradute si am avut parte de casute frumoase, tot soiul de mici magazinase (cu un program specific spaniol, in asa fel incat ne era foarte greu sa ne sincronizam cu orele in care erau deschise), plantatii de banani, un teren de golf cu priveliste inspre ocean sau vechi biserici ale primilor misionari, acum incuiate si arasite. Intr-adevar o priveliste exotica, cu iz colonial.
Am descoperit si un fruct miraculos, papaya, despre care stiam, dar nu-l gustasem niciodata. Intr-un magazin, o doamna simpatica ne-a explicat ca papaya este foarte sanatos pentru stomac, deoarece contine papaina, o enzima care se gaseste si in sucul gastric si favorizeaza o digeste usoara.


Cele cateva zile petrecute aici au fost la propriu o gura de aer proaspat si relaxare (din aceea de pensionar, cu dormit pana tarziu, uitat la canale canareze sau spaniole, gatit, plimbari). Ba chiar m-am simtit inspirata de toti cactusii si micile reptile care se delectau cu fructele teposilor si am pictat o sacosa de bumbac.








EN: Long time no writing! I was thinking that it would be very useful if time had an "expand button". I know it's a cliche, but it seems that days are shorter in winter and I feel like slowing down and doing less. Anyway, I promised the story will go on, so here it is.
We headed to the north of the island, to Buenavista del Norte, a small and picturesque town, inhabited mostly by locals. So, we had to practice our Spanish and abuse the 15 words vocabulary we own:)) But it was worthy, because we discovered a truly beautiful location, with a different vegetation and more fresh air. These were a consequence of the rain, which in north was generous. So generous, that in the five days we were there, it rained every day, precisely at the same hour in the afternoon.
We really enjoyed our time here, and spent it so relaxing : long walks on the narrow streets, admiring all sort of strange flowers (bloomed in the middle of November), banana plantations (!), the furious ocean, with high waves, eating one of the most amazing and healthy fruits, papaya and just resting in a quiet place.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu